2005-06-07

Mutta mikäs tässä on?

No, sehän on tietysti... Posted by Hello


Rosedale!

Minulla on varmaan kymmeniä kiloja lankaa, jota on kertynyt varastoihin vuosien varrella. Jotkut puhuvat minulle, jotkut eivät. Jotkut houkuttelevat iskemään puikot kiinni heti kun lanka pääsee kaupasta kotiin, jotkut hautautuvat kaapin perälle odottamaan inspiraatiota. Noro Kureyon oli ensimmäistä lajia. Rosedale alkoi syntyä ennätysvauhtia.

Lankaa on ehdottoman mukavaa neuloa. Ja ne värit, ne värit! Täytyy tosin tunnustaa, että ensialkuun säikähdin hiukan musta-ruskeaa väriyhdistelmää. Se näytti yllättävän synkältä eikä ihan sellaiselta kuin odotin pienten internetnäytteiden perusteella. Minä halusin enemmän väriä. Ja samoin ne raidat: uskoin värien vaihtuvan hieman hienovaraisemmin. Minulla on edelleen traumoja lapsuuden marimekko-tasaraitapaidoista, joissa näytän yhtä leveältä kuin pitkältäkin. Mutta yhdistetyn etu- ja takakappaleen edettyä tähän vaiheeseen kokonaisuus alkaa näyttää mallikkaalta. Tykkään, tykkään!

Mikään kesäpaitahan tämä ei tietenkään ole.

Mutta jos kesäloma tulee (huomatkaa sanamuoto) löysin itselleni jo kivaa kevyttä kesälukemista, joka sopii kuin nenä nyrkkiin.

6 Comments:

At 8:40 ap., Blogger Kati E said...

Mutta miksi sulle ei kesäloma tulisi? Höh.

Rosedale on aivan ihana. Ja kureyon myös. Mä olen kans miettinyt Rn tekemistä.

Ja sitä paitsi, kyllä mä voin kuvitella sut tossa Rosedalessa. Pakkanen paukkuu, takassa tuli, sulla Rosedale ja tietty siihen sopivat villasukat, vähän kynttilöitä, punaviiniä ja hyvä kirja. Ai että! Paitsi, mä en tiedä onko sulla takkaa... :)

 
At 12:52 ip., Blogger nanna said...

KatiE: kesäloma on meidän putiikissa varsin venyvä käsite...

Ja takkaa ei ole. Muuten mielikuva on oikein hyvä. Ja entäs näin: kirpeä mutta aurinkoinen syyspäivä, omenapuut notkuvat täynnä valkeaa kuulasta, lehdet alkavat kellastua. Kävelyllä mutkittelevalla hiekkatiellä vanhojen huviloiden lomassa, innokas koiranpoika juoksentelee hihnassa vieressä. Rosedale päällä ja repussa evästä, jota mennään syömään rantakalliolle...

Ai pahus, eihän mulla ole koiraakaan...!

 
At 2:23 ip., Blogger Kati E said...

Plees, pelkkä Kati vaan. Ton En lisäsin sen takia, että mut erottaa siitä toisesta Katista. :)

Tuotah, aika hyvältä kuulostaa tuokin.

Olisko mitenkään mahdollista, että jaksaisit raahata kerän tuota Kureyonia mukanasi lauantaina, kun mä haluisin nähdä ton livenä ton värin???? *anelee kainosti*

 
At 4:58 ip., Blogger nanna said...

Kati: tuodaan vaan Kureyonia, no problem.

 
At 7:52 ip., Blogger AnneV said...

Nanna, en yhtään tiiä, mitä teet työkses, mutta kantsisko harkita uraa mainosalalla? Loisit asiakkaiden eteen just tuollaisia mielikuvia ja sit toteuttaisit niiden pohjalta mainoksen... ja kauppa kävis kuin siimaa.

mutta toi on epistä: sulla ON jo kissa ja sit muka haluaisit vielä koiran. et saa, kun ei kaikilla oo ees sitä kissaa ;-)

 
At 8:25 ap., Blogger Kati E said...

nanna: kiitos. :)

anne: sä saat mun osuuden kissa-koirakiintiöstä. Mä en tarvi enkä halua kumpaakaan. Monstereissa on tarpeeksi. ;D

 

Lähetä kommentti

<< Home