2005-06-17

Kuka hullu tilaa paksua merinovillaa keskellä kesää?

Marjutia mukaillen:

Minähän se olen. Olenko tullut ihan tyhmäksi? (kyllä olen, en tarvitse enää lisää lankaa) Tilattu lanka on Rowan Corkia (95% merinovillaa, 5% nylonia), nyttemmin lakkautettua lankaa ja sen mukana tuli ilmainen Cork Collection -vihkonen (joka minulla oli jo ennestään). Ja tähän liittyy (jälleen) kauppa nimeltä Jannette's Rare Yarns.

Entäs se väri? Jannetten mukaan "This is cool pale mauve with a note of pink - a delicate color."
Väri on nimeltään Chilly. Ja nyt quotaan taas Marjutia:

"Ajattelin, että lanka olisi vaalea jäinen pinkki, mutta erehdyin. Oikeastaan lanka on vaalea violetti, jossa on pinkin häivähdys. Väri on aivan ihana! En kyllä osaa sanoa, miksi ajattelin pinkkiä. Kuvissa väri ei ole niin pinkki eikä langan kuvauksessakaan puhuta pinkistä sen kummemmin. Ehkä se oli toiveajattelua... Kuvittelin jo itseni vaalean pinkissä palmikkovillatakissa, mutta äkkiäkös tuon mielikuvan nyt korvaa vaalean violetilla palmikkoneuletakilla."

Joko siis minäkin olen värisokea tai sitten luetun ymmärtämisessäni on jotain vikaa. Joka tapauksessa Corkista aikoo siis tulla (palmikko) neuletakki. Lila sellainen. Ja nätti. Ja vältyn ehkä puttepossuefektiltä, jos en ole kovin vaaleanpunainen, lämmin ja pörröinen.

2 Comments:

At 4:12 ip., Anonymous Anonyymi said...

Great minds think alike, vai kuinkas sitä sanotaan? :)

 
At 12:25 ap., Blogger Niina said...

Njaa...mulle on tullut Jaegerin Shetland Arania. Ei nyt ihan merinovillaa, mutta villaa+alpakkaa kuitenkin. Samaan kerhoon siis kuulutaan ;-)

 

Lähetä kommentti

<< Home