2005-05-16

Mun elämä ja miten siitä tuli niin...

10 vuotta sitten minä...
1. Olin juuri muuttanut ensimmäiseen ”omaan” kotiin
2. luin pääsykokeisiin hulluuden rajamailla
3. aloitin Kaislakertun ruutuneuleen, jonka ohje oli Suuri Käsityökerho -lehdessä

5 vuotta sitten minä...
1. ostin Ihan Ensimmäisen Oman asunnon (tai ainakin palan sellaista)
2. opin enemmän kuin halusinkaan mm. liimamaaleista ja kanan*piip*seinien kestävyydestä
3. kirjoittelin kirjaa

3 vuotta sitten minä...
1. halusin kovasti omaa pihaa
2. olin kyllästynyt elämääni
3. ja päätin muuttaa sen lähtemällä ulkomaille opiskelemaan

1 vuosi sitten minä...
1. olin palannut Suomeen ja eronnut juuri piiitkästä parisuhteesta
2. päätin tehdä elämästäni Ihanaa ja Ihmeellistä ja hankkia kaikkea sellaista, mitä parisuhteessa en voinut (enemmän lankaa ja enemmän kissoja)
3. luin Me Naiset –lehdestä jutun neuletapaamisista

Tähän asti tänä vuonna minä...
1. olen harkinnut kovasti liikunnan lisäämistä ja syömisen vähentämistä
2. olen innostunut pitkästä aikaa ruoanlaitosta
3. olen harkinnut, pitäisikö Kaislakerttuneule (kts. Edellä Kymmenen vuotta sitten) tehdä loppuun vai purkaa

Eilen minä...
1. autoin ystävää asunnonetsinnässä
2. neuloin liian vähän
3. olin paljon ulkona

Tänään minä...
1. yritän saada loppuun kaikki keskeneräiset duunit
2. yritän viimeistellä Paula-neuleen
3. aion käydä kuntosalilla

Huomenna...
1. yritän olla pirteä ja aktiivinen
2. mietin jonkun keskeneräisen neuletyön viimeistelyä
3. menen Leppävaaratapaamiseen klo 17

Ensi viikolla:
1. järjestelen vihdoin vaatehuoneeni
2. yritän pyöräillä töihin aktiivisesti
3. yritän saada kampaajalle ajan

Loppuvuotena tavoitteenani on:
1. viimeistellä ainakin kolme keskeneräistä neuletyötä
2. kutistua takaisin laihafarkkuihini
3. oppia tuntemaan suurin osa kasveista, joita on pihallani

Kuten huomaat (jos jaksoit lukea tänne asti), on tämä postaus varsin vähän neulomispainotteinen. Viikonloppu kului ulkoilun ja erilaisten pallopelien merkeissä. Lisäksi Terden esimerkkiä noudattaen ajelin Porvooseen ja tyhjensin sekä WSOY:n että Brunbergin tehtaanmyymälät. WSOY:llä minulle vähän naurettiin, Brunbergilla jostain syystä ei. Lankaa en ostanut. Kirjahamstrauskin on päässyt käsistä jo pahanpäiväisesti, onneksi vielä ei ole osunut kohdalle se monessa neuleblogissa jo esiintynyt kirjameemi, jossa pitää tunnustaa, montako kirjaa omistaa.

Paula-neule odottaa enää parin sauman ompelua. Hyvällä tuurilla se on huomenna jo päällä. Siitä seuraa sitten iso ongelma: mitä seuraavaksi?

Minähän en pidä kesäneuleista. Jos on kuuma, on neule joka tapauksessa liian kuuma. Jos on kylmä, pukeudun oikeaan villapaitaan enkä johonkin pitsiviritykseen. Lisäksi monet kesäneuleet (erityisesti neulotut uimapuvut) ovat absoluuttisen hirveitä. Silti aion tehdä seuraavaksi kesäneuleen. Positiivinen puoleni uskoo, että loppukesästä on edessä ainakin yksi lämpimään paikkaan suuntautuva kongressimatka, jossa neuletta tarvitaan. Oma loma vietettäneen vanhempieni organisoimalla työleirillä teemalla "Iloista lomaa Itä-Suomessa". Sielläkin voi olla neule tarpeen, etteivät hyttyset syö elävältä. Julistankin siis äänestyksen: kumpi kesäneule:
Tämä?
Vai tämä?

Itse kannatan vahvemmin ehkä ensimmäistä. Jälkimmäinenkin on kiva, mutta eipä taida sopia näille ruumiinmuodoille (on mulla muodot venuksen, daa dirlandirlan daa). Hmmm. Mitäköhän tuosta sanoisivat Trinny ja Susannah?

9 Comments:

At 5:55 ip., Blogger Kristel said...

Kirjameemi on pelottava... Tein pikaisen arvion, ja totesin että jo pelkästään eteiskäytävässä mennään Harmoniassa yli tuhannen kirjan. Ja ne eteisessä olevat kirjat taitavat olla kaikki minun, suurin osa kämppisten kirjastosta on pelihuoneessa.

 
At 9:03 ip., Blogger Niina said...

Hahaa...täällä kirjat ovat riistäytyneet käsistä ja vallanneet puoli asuntoa. Kirjahyllyt eivät ole riittäneet enää aikapäiviin niinpä kirjoja onkin olohuoneessa, sängyn vieressä, yöpöydillä... Enkä ole uskaltanut laskea niitä.

 
At 9:38 ip., Blogger nanna said...

Kristel ja Niina: kirjat ovat vallanneet tämänkin talon! _toisessa_ hyllyssä on varmaan se lähemmäs 1000 kpl ja toisesta en viitsi edes laskea. Viikonloppuna luokseni muuttavat myös vanhempieni "välivarastoimat" kirjani, kun he haluavat ne pois nurkistaan ennen muuttoaan (muuttoa siihen uuteen taloon, jonka olohuone on mitoitettu olemassaolevan kirjahyllyn mukaan - tämä on siis geneettistä). Töissäkin on muutama hyllymetri joka ei mahdu muualle...

 
At 11:11 ip., Anonymous Anonyymi said...

Eikö ollutkin Porvoossa kivoja ylläreitä tarjolla?...Nyt 21.5. lauantaina Lankatalossa ja koko Tarmolan teollisuusalueella on jotkut markkinat ja kuulemma mm.lankaa miälettömän edulliseen uloskantohintaan...-Terde

 
At 9:26 ap., Blogger nanna said...

Terde: oli! Uh, onneksi mä en tiennyt noista markkinoista mitään ja olenpa vielä ensi lauantaina ihan eri puolella Suomeakin...

 
At 9:39 ap., Blogger Stricker said...

Kyllä meilläkin on kirjoja, mutta ei nyt ihan mitään mielettömiä määriä, tosin luksussarjakuvakirjoja on kyllä jo aikmoiset määrät.

Kesäneuleistä ensimmäinen olisi varmaan käytännällisempi ja on tosi kaunis, tosin minä kyllä olen noihin shrugeihin jotenkin tykästynyt ja aion sellaisen tehdäkin itselleni, mutta lähinnä kotikäyttöön. Se olisi varmaan kiva illalla sängyssä kutoessa yöpaidan päällä lämmittämässä.

 
At 11:39 ap., Blogger Pia Nore said...

Kannatan kesäneuleista tuota ensimmäistä: todella kaunis!

 
At 4:25 ip., Blogger nanna said...

Stricker ja Villapallo: kiitos kommenteista! Olen vahvasti kallistumassa ensimmäiseen vaihtoehtoon...

 
At 1:22 ip., Anonymous Anonyymi said...

Ehdottomasti ensimmäinen vaihtoehto. Se on aivan ihana!

Johanna P

 

Lähetä kommentti

<< Home