2007-02-05

Wind in the willows

Viikonloppu. Aktiivista laskettelua, shoppailun katselua, yhdet syntymäpäiväillalliset - ja yksi uusi neule! Saanko esitellä - uusi paras kaverini Willow!















Strategiset mitat:
Malli Kim Hargreaves
Koko 36 (eli ohjeen mukaan "M"...)
Rowan Ribbon Twist n. 750 grammaa ja Big Wool Tuft 100 grammaa, 6 nappia
Puikot nro 8
Aikaa pari päivää, lopputulos ihana.

Olen ihaillut Willow'ta jo kauan, kun olen nähnyt sitä kuvattuna lukuisissa ulkomaisissa blogeissa. Tähän asti ihailu on jäänyt kuitenkin pelkän ihailun asteelle, sillä harmikseni totesin villatakin tekemisen tulevan liian hinnakkaaksi, ellei lankoja löytyisi ikinä alesta. Ja löytyihän niitä - Cucumberpatchin loistava ale myi mm. Ribbon Twistia (ja juuri sitä haluamaani väriä!) oikein hyvään hintaan. Ja ei kun menoksi.

Koska mikään ei ole koskaan täydellistä, täytyy tunnustaa, että minulle ei täysin ohjeesta auennut, miten nuo Big Wool Tuftista tehdyt isot nypyt olisi oikeasti pitänyt tehdä. Lopputulos on kuitenkin mielestäni oikein onnistunut. Toinen harmittava asia on se, että Rowanin lankojen ja minun käsien aikaansaama neuletiheys ei täsmää ohjeeseen - ei tippaakaan! Vaaditaan paljon pienemmät puikot. Ja sen lisäksi lankaa jäi harmittavan paljon yli, mikä kyllä sattuisi kukkaroon, jos alelangoista ei olisi ollut kysymys.

Toinen esimerkki Rowanin langasta, johon neuletiheyttä on vaikea sovittaa näkyy jo alla: RYC Soft tweed. Ja ette ikinä arvaa, mistä se on peräisin... (Joo, olen ollut aleostosvalinnoissani mielikuvitukseton. Katsokaa vaikka Marjutin selostus - minulla on ihan samat ostokset...)


PS. Blogger läiskii näemmä nämä kuvat ihan minne sattuu - pahoittelen!

Ja tuossa kauluksessa ei ole maailman suurinta reikää, vaan napituskaitale taitaa törröttää vähän hassusti.