2005-11-20

Let it snow, let it snow let it snow


En ole koskaan erityisesti pitänyt psykologiasta enkä psykologeista. Kyseisen tieteenalan harjoittamiseen minulle riittivät ne pari lukion pakollista kurssia, joista muistan vain hyvin vähän - lähinnä valheenpaljastustestin, jossa mielestäni huijasin varsin hyvin. Psykan kirjoistakin on jäänyt mieleen vain yksi lause: "Lapsen lapasen hoitamisella on positiivinen vaikutus ikääntyvän ihmisen itsetunnolle ja hän voi siten tuntea itsensä tarpeelliseksi." Minäkin olen hoitanut itsetuntoa ja tarpeellisuuden tunteita - lapastelemalla. Tässä kuva viime viikon tuotoksista. Tarkkaavainen lukija tietysti havaitsee nyt, että minulla on vihdoinkin uusi kamera! Lapasille onkin taas tarvetta. Palasin äsken takaisin Suomen kamaralle ja havaitsin sään viilentyneen selkeästi muutamassa päivässä. Ehkä se talvi tulee sittenkin?

Ai niin, ne lapaset: Laidoilla Pirtin hahtuvalankaa, yksi vyyhti. Neulomisen jälkeen kevyt huovutus 40 asteessa 45 minuuttia. Keskellä Zitronin Turmalinia, joka on ainakin neulontalistalla herättänyt paljon keskustelua. Yksi 100 g vyyhti kului näihinkin. Ei huovuttelua. Johtuen lankojen rajoitetusta määrästä en edes yrittänyt saada kumpiakaan lapasia väreiltään symmetrisiksi.

Turmalin tuntui kovin mukavalta langalta, mutta mielestäni sen yleinen jälleenmyyntihinta (13 euroa) on kyllä jo aika huimasti yhdestä lankakerästä! Minun kokeiluvyyhteni onkin niitä Neuletikissä edullisempaan hintaan myytyjä. Ja vielä toinen toisenvärinen on jäljellä. Neuletikissä niitä ei kuulemma enää ole.

2 Comments:

At 8:31 ap., Blogger Kati E said...

Perjantaina ei ollut juurikaan tuota Turmalinia ja hinta tosiaan oli hirmuinen. :S

 
At 2:04 ip., Blogger KirsiÄr said...

Minä luen aina lapaset lapsiksi ja päinvastoin. Kerran yhdessä kuolinilmoituksessa kaipaamaan jäivät lapsenlapaset. Olen varmaan hirveä ihminen, mutta se kyllä naurattaa vieläkin. *tirsk* ja *hirn*

 

Lähetä kommentti

<< Home